Alle cursussen, lessen, activiteiten en praktijkdagen zijn geannuleerd t/m 6 april



Beste cursisten,

De voorzitters van de Brabantse Veiligheidsregio’s hebben op dinsdag 10 maart opgeroepen tot 7 dagen van sociale onthouding. Dit zorgde ervoor dat er zowel bij mij als bij jullie onduidelijkheid ontstond over de invulling van de lessen en praktijkdagen ondanks dat we in kleinere groepen werken. Vanaf dat moment zijn er lessen komen te vervallen.

Als docent wil ik voorkomen dat ik met mijn activiteiten bijdraag aan de verdere verspreiding van het Corona virus. Dus ondanks dat wij vaak samenkomen in kleine groepen, blijft het een lastige situatie aangezien we vaak met zijn allen de provincie of zelfs het land verlaten voor een praktijkdag. 

Ook ontving ik van jullie allerlei verschillende berichten;
- Ik zie mijzelf als onderdeel van een risicogroep en doe dus alleen de noodzakelijke dingen
- Ik ben niet ziek, geen verschijnselen maar beperk sociaal contact dus ik haak voorlopig af
- Voor mij kunnen de bijeenkomsten doorgaan als iedereen eerlijk is over zijn/haar klachten
- Ik zou het prettig vinden als we de lessen uitstellen
- Voor mij mogen de lessen gewoon doorgaan
- Wat doen we met de praktijkdagen nu alles op slot lijkt te gaan…
etc

Omdat ik ook veel annuleringen van geplande activiteiten krijg en omdat ook alle restaurants waar ik met jullie ga lunchen tijdens praktijkdagen zijn geannuleerd (zowel in Nederland als in België). Zet ik alles voorlopig on hold. 

 In vervolg op de aangescherpte maatregelen van het RIVM neem ik dus per 16 maart de volgende maatregelen:
 Alle cursussen, lessen, activiteiten en praktijkdagen zijn geannuleerd t/m 6 april.

Dat betekent dat de oproep om sociale contacten tot een minimum te beperken en geen nieuwe sociale contacten aan te gaan van kracht is. Ik ga mijn uiterste best doen om de betreffende gemiste bijeenkomsten te verplaatsen in overleg met jullie. Dat wil zeggen dat ik jullie allemaal een datumprikker ga versturen en de eerste data waarop de meeste kunnen, wordt het inhaalmoment. Mocht een eventuele nieuwe datum je een keer niet schikken dan is dit onmacht. Ik heb 78 cursisten die het min of meer met elkaar eens moeten worden over een nieuw rooster. Ik wil jullie allemaal zoveel mogelijk tegemoet komen door het in samenspraak te plannen, maar meer kan ik eigenlijk niet doen in deze situatie. Het is voor mij makkelijker om zelf een nieuw rooster in elkaar te zetten en te kijken wie er wél of niet in de les verschijnt, maar dit voelt voor mij niet fijn.

Op 7 april, in afwachting van het advies van het RIVM en GGDWestbrabant zal ik verdere beslissingen nemen. Kunnen de lessen en praktijkdagen weer beginnen dan gaan je al reeds genoteerde lessen van start en volgen er dan dus opties voor de inhaalmomenten. Is alles dus weer een beetje stabiel dan ben ik dus gewoon op 1 april in het Boshuis aan het werk. Zijn de gevolgen van het virus nog steeds zo aanwezig in de samenleving en krijg ik veel afmeldingen dan neem ik vanaf dan misschien weer andere maatregelen.
De lessen die zijn komen te vervallen in deze gehele periode wil ik in principe allemaal ingehaald hebben aan het einde van het seizoen.

Misschien staat niet iedereen achter dit besluit en ook voor mij is dit een lastige situatie maar ondanks dat is dit nu de noodzaak.

Ik hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben en we houden contact.

Groet,
Luciana Caputo